Monday, January 24, 2011

:: MAAF KAN AKU ::

maybe aku jer yg rasa ko brubah..sbb aku just ade ko jer..
ko tempat aku mengadu lebih dr mak aku...
dgn ko aku rasa selamat lebih dr polis diraja malaysia..
aku tak nak penting kan dri bile aku tgok ko dah ade life sndri..ade kwn2 lain yg lagi sekepala dgn ko...bile aku tgok ko happy..aku pon happy..even idup baru ko kekadang wat aku terasa hati...buat aku tersisih...buat aku rasa mcm bkn sape2 dgn ko...tapi aku happy sbb ko happy...aku dah janji aku tak nak pentingkan dri...
tp..angkuh bait2 ayat ko...aku try telan aku anggap sebagai perubahan yg positif..coz ko dah lagi berjaya dln hidup...kau layak nak angkuh...aku bangga...sbb after all this year..ko boleh dpt ape yg ko hajat selama nie...aku sgt happy...
tapi angkuh ko buat aku rasa mcm sgt terhina..dlu benda dlm kain pon kita nak kongsi sama2...skrng...kalau tanye jwb ko sentiasa "adalah"...smpi aku tak tau ape yg jadi ngan ko..aku dah jadi mcm reporter nak korek rahsia..aku paham..aku tak amek hati...ko nak ade idup sendri...aku happy
tapi aku rindu ko yg dulu...ko rendah dri..tak pernah even ngan sape2 ko bangga dri...ko realistik...sbb ko byk bagi aku sedar dlm dunia nie bkn ade kita jer...bkn ada ko...bkn ade aku jer...
kalau dlu sebesar luas laut pon sebab kita gaduh...boleh buat mcm benda tu sebesar zarah...gaduh tak pernah ade dlm kamus idup ko ngan aku...
aku tau perangai aku ko jer yg boleh tahan..boleh trima..boleh telan...maybe sbb tu aku slalu amek kesempatan..
bile org suruh tulis atas kertas siapa org yg aku paling percaya dlm idup aku...selain ALLAH...aku percaya kat ko..lebih dr mak aku sndri...
kalau tak pasal ko aku rasa aku ade dlm neraka sekarang sbb bunuh dri...
dlu ko tak mcm nie...kita sama2 boleh trima teguran masing2...
tapi sekarang...aku jadi takut...takut kalau ayat2 yg aku tutur buat ko marah...jadi aku susun elok2 setiap benda aku nak ckp...even ayat tu menampak kan kebodohan aku...
sbb aku tau aku mmg bodoh...
aku tak nak bagi tau ko ape perubahan yg jadi kat dri ko sbb aku takut ko tak boleh trima...mmg ko ckp ko boleh trima tapi aku sangsi...sbb ko yg baru tak mcm aku kenal...sbb tu aku tak bg tau ko...biar la aku yg ikut perubahan angin ko...janji ko happy...sbb ko nampak lebih baik dr dulu dr fizikal...mental ko lebih yakin..tapi rohani..ko dah kurang hormat org mcm ko yg dlu...
aku pernah ckp ko ibu jari aku...mcm tu penting ko dlm idup aku...tp aku tak tau penting aku dlm idup ko mcm penting ko dlm idup aku ker...?
aku tau kadang2 aku melampau...sgt melampau...sbb slalu ko jer trut ckp aku...sbb tu aku kata aku happy bile ko ade life baru...finally ko boleh buat benda yg ko minat dgn org yg ade minat yg same dgn ko...tapi ko dah makin hilang rasa rendah dri...
slalu aku nangis kalau org buat ko sedih...
tapi mlm nie aku nangis sbb aku yg dh buat ko sedih..aku yg buat ko kecewa dgn aku...aku rasa sgt tak berguna...kalau ko..satu2 nye kwn aku pon aku tak boleh jaga...mmg aku tak layak ade kawan lain..mmg patut org lain tak nak kawan dgn aku..sbb mlm nie saksi aku dah sakit kan hati ko..even bkan niat aku nak wat ko mcm tu...
aku rasa mmg layak pon ko buat aku mcm nie...
aku menangis air mata darah pon tak tau ko maaf kan aku atau tak...
aku takut kita tak mcm dlu...aku takut aku hilang ko...aku takut ko benci aku...
maaf kan aku...aku yg salah...aku yg bodoh...aku yg pentingkan dri...

No comments:

Post a Comment